• Svenska
  • VARUKORG 0
  • Kontakt

FAQ overview

I hela Europa finns MEVACO-medarbetare som talar ditt språk och gärna tar hand om dina behov och önskemål. Förutom de 16 platser där vårt företag finns står våra samarbetspartner i Skandinavien, Rumänien, Tjeckien, Slovenien och Baltikum alltid till ditt förfogande..

Går det att använda internetbutiken via iPad/iPhone?

  • Ja.du kan handla i vår butik med nästan alla tablets och smartphones.

 

Hur beställer jag?

  • När du har registrerat dig i vår butik kan du börja beställa direkt. Du hittar hela vårt produktsortiment under rubriken Beställ. Där får du information om priser och kan lägga artiklar i varukorgen.

 

Hur kan jag lägga till fler användare till mitt konto?

  • Vänd dig till din MEVACO partner.

 

Hur många användare kan använda kundkontot?

  • Antalet användare är obegränsat.

 

Hur registrerar jag fler användare?

  • Kontakta din MEVACO partner om du vill skapa underkonton.

 

Hur vet jag att min beställning har registrerats och att varorna är på väg?

 

Jag har fått fel varor. Hur meddelar jag det?

 

Jag hittar inget svar på min fråga under FAQ?

  • Klicka på Kontakt uppe på sidan och fyll i kontaktformuläret eller skicka ett e-postmeddelande till info@mevaco.de. Vi svarar så snabbt som möjligt.

 

Jag kan inte logga in. Varför?

  • 1.) Du har inte registrerat dig. Registrera dig under Logga in/Användarkonto
    2.) Du försöker logga in med en felaktig e-postadress.Ange samma e-postadress som du använde vid registreringen.
    3.) Du har skrivit in ditt lösenord fel.
    Kontrollera att du skrivit lösenordet rätt. Om du fortfarande inte kan logga in, begär ett nytt lösenord under Logga in/Glömt lösenord.

 

Jag vet inte vad mitt lösenord är? Jag vet inte vilka mina användaruppgifter är? Jag har glömt mitt lösenord?

  • Klicka på Logga in och sedan på Glömt lösenord. Ange e-postadressen för ditt kundkonto och klicka på "Begär lösenord".


    Du får då ett e-postmeddelande med en länk som du kan använda för att ändra ditt lösenord i internetbutiken.

 

Jag vet inte vilka mina användaruppgifter är?

  • Om du redan är registrerad gör du på följande sätt:

    På startsidan ser du fältet Logga in. Klicka på fältet och ange e-postadressen för ditt kundkonto, klicka sedan på "Glömt lösenord?".

    Du får då ett e-postmeddelande med en länk som du kan använda för att ändra ditt lösenord i internetbutiken.

    Om du inte är registrerad i internetbutiken, kan du skapa ett eget konto under Logga in/Registrera användarkonto.

 

Min beställning avbröts. Måste jag göra om hela beställningen?

  • Om du kan logga in på nytt, titta i din varukorg längst upp till höger. Dina produkter bör ligga kvar i varukorgen. Om detta inte är fallet måste du göra om beställningen. Kontrollera först under Användarkonto/Beställningshistorik om beställningen redan har effektuerats.

 

Min beställning har inte kommit. Vad ska jag göra?

 

När kommer mina varor?

 

Sidan laddas mycket långsamt. Vad beror det på?

  • Det kan bero på din internetuppkoppling. Försök igen lite senare. Om problemet kvarstår, skicka ett meddelande till oss på info@mevaco.se.

 

Sidan visas inte korrekt. Vad ska jag göra?

  • Vår internetbutik är optimerad för följande webbläsare: Internet Explorer 8 eller senare, Firefox 10 eller senare, Chrome, Safari. Kontrollera vilken version du har och uppdatera den vid behov eller kontakta din systemadministratör.
 

Vad är det?

  • I vårt showroom visas olika exempel på hur våra produkter kan användas.

 

Vad är en önskeprodukt?

  • <p>Önskeprodukter är artiklar vars artikelnummer börjar med "50".</p>

    <p>För önskeprodukter kan du själv ange önskade mått, kanter och mycket mer. Vilka alternativ som kan väljas kan du se under Produktinformation eller i vår katalog under "Önskeprodukt".</p>

 

Vad är en specialprodukt?

  • Specialprodukter är artiklar vars artikelnummer börjar med "50". För specialprodukter kan du själv ange önskade mått, kanter och mycket mer. Vilka alternativ som kan väljas kan du se under Produktinfo eller i vår katalog under "Så beställer du".

 

Vad är området Fascination?

  • <p>I området Fascination visas olika exempel på hur våra produkter kan användas.</p>

 

Vad betyder artikelnumren?

  • Artiklar som börjar med 10 finns i lager och är leveransklara inom 24 timmar. Artiklar som börjar med 15 är artiklar i standardformat som produceras efter varje beställning. Dessa är leveransklara efter 4 dagar. Artiklar som börjar med 50 är artiklar i specialformat som tillverkas exakt enligt kundens önskemål. Ändå är även dessa artiklar leveransklara på 4 dagar.

 

Vad händer med mina uppgifter när jag registrerar mig?

  • MEVACO lägger stor vikt vid att skydda dina personuppgifter. Läs vår dataskyddsförklaring för att ta reda på exakt vad som händer med dina uppgifter. Du hittar alternativet längst ner på sidan.

 

Var hittar jag en översikt över alla MEVACO-produkter?

  • <p>Under <a href="products.html">Produkter & Priser</a> i vår online-katalog hittar du snabbt och enkelt all viktig information om våra tjänster och produkter. </p>

 

Var hittar jag företagets kontaktuppgifter?

  • För kontaktuppgifter, klicka på Kontakt. Du hittar alternativet uppe på sidan.

 

Var hittar jag företagsinformation?

  • För information om vårt företag, klicka på Företag. Du hittar alternativet uppe på sidan.

 

Var hittar jag information om råmaterial?

Var kan jag återkalla min beställning?

  • Beroende på beställningsstatus kan det vara möjligt att återkalla en beställning. Under Användarkonto/Beställningshistorik kan du övervaka försändelsens status och kontrollera om det är möjligt att avbeställa.

 

Var kan jag beställa en katalog?

  • Det finns ingen tryckt katalog för Sverige. Men i stället kan du öpna vår online-katalog i serviceområdet under MEVACO katalog. Där hittar du snabbt och lätt all viktig information om våra tjänster och produkter. 

 

Var kan jag beställa varuprover?

  • Varuprover kan du beställa i användakontot under “Varuprovslista“.

 

Var kan jag se produkterna?

  • Produktbilder av alla produkter i skala 1:1 finns i PDF-format under Produkter & Priser. Klicka på PDF-symbolen i artikellistan eller på PDF-symbolen i produktbilden på produktdetaljsidan. Exempel på hur våra produkter kan användas hittar du under menyalternativet “Fascination“.

 

Var kan jag se status för mina beställningar?

 

Var kan jag som privatperson beställa MEVACO-produkter?

  • Av juridiska skäl kan privatpersoner inte beställa från vår internetbutik. Om du vill beställa våra produkter som privatperson, sök efter ett metallföretag i din närhet.

 

Var och hur kan jag reklamera en vara?

  • <p>Under <a href="sales/order/history/">Användarkonto/Beställningshistorik</a> kan du meddela problem med leveransen. Reklamationer är möjliga inom 60 dagar efter beställningsbekräftelsen.</p>

 

Varför anges inte dessa entydigt?

  • När du anger kantmått på dina specialprodukter rör det sig om minimimåtten. Värdet i det grå fältet motsvarar kantens maximimått. Det exakta kantmåttet anges först i orderbekräftelsen.

 

Varför anges inte kanterna entydigt?

  • <p>När du anger kantmått på dina specialprodukter rör det sig om minimimåtten.Värdet i det grå fältet motsvarar kantens maximimått. Det exakta kantmåttet anges först i orderbekräftelsen.</p>

 

Varför får jag ingen länk när jag använder funktionen "Glömt lösenord?"?

  • Antingen innehåller e-postadressen som du har angivit ett skrivfel eller också är du registrerad hos oss med en annan e-postadress. Ange rätt e-postadress som du också använde vid registreringen.

 

Varför kan inte privatkunder beställa i MEVACOs internetbutik?

  • Våra produkter är så kallade halvfabrikat som måste bearbetas ytterligare. Vänd dig till en metallfirma på din ort. Där hjälper man dig gärna och beställer produkterna till dig.

 

Varför kan jag inte registrera mig?

  • Om du inte kan registrera dig, kontrollera följande punkter i registreringsproceduren:
    - Alla obligatoriska fält (märkta med en gul trekant) måste vara ifyllda.
    - Hos MEVACO kan endast företag registrera sig, därför behövs ett giltigt momsregistreringsnummer.
    - I vår svenska internetbutik kan endast företag med säte och leveransadress i Sverige registrera sig.

 

Varorna var skadade när de levererades. Hur meddelar jag det?

 

Vilka är standardformaten?

  • Standardformaten är 1 000 mm x 2 000 mm, 1 250 mm x 2 500 mm och 1 500 mm x 3 000 mm

 

Vilka material kan MEVACO leverera?

 

Vilka referenser finns?

  • I menyalternativet “Fascination“ visas exempel på olika användningsområden. Där hittar du också alltid detaljerade uppgifter om objektet och respektive produkt.

 

Vilken leveranstid gäller om jag har artikel 10 och artikel 15/50 i en beställning?

  • Dina varor slås ihop i en leverans. Den senare leveranstiden gäller. Den exakta leveranstiden får du i orderbekräftelsen.

 
Vänta.