01.03.2014

Perforerad plåt ger avspända flygresenärer

På flygplatsen Malpensa i Milano i Italien checkade 20 miljoner passagerare in under det senaste året. Dessa passagerare kan sedan en tid dra nytta av en mycket bekväm service – företaget ParkinGO erbjuder ett omfattande serviceutbud som minskar stressen för passagerarna på väg till och från flyget. Flygresenärens bil parkeras i ett särskilt parkeringshus. Därefter erbjuds transport med transferbuss direkt till terminalen. Under tiden erbjuds resenären ett antal olika tjänster, som t.ex. snabb incheckning. Denna tjänsteleverantörs karakteristiska visuella image är framtagen av arkitektbyrån Studio APE i Rivoli, i närheten av Turin. Och perforerad plåt Rv 15-21 i aluminium från MEVACO spelar en stor roll i samband med det. ”Ett band av perforerad plåt Rv 15-21 i aluminium från MEVACO går genom hela byggnaden och följer kunderna ända från infarten i företagets parkeringshus till transferbussens hållplats”, förklarar Gianluca Alessio och Francesco Zannier, de två arkitekterna som driver Studio APE. ”En fördel med perforerad plåt från MEVACO är att den går bra att använda i både inne- och utemiljöer. Vi har utgått från rummens olika egenskaper och växelvis placerat den perforerade plåten framför vita väggar eller framför glas. Därmed får vi hela tiden nya intressanta intryck, samtidigt som vi bevarar en igenkännlighet och visuell identitet för ParkinGO.” ParkinGO har i nuläget anläggningar på nio olika flygplatser i Italien, och på fem av dessa är det perforerad plåt Rv 15-21 i aluminium från MEVACO som står för företagets enhetliga visuella intryck. ParkinGO har meddelat att de tänker expandera ytterligare under det kommande året, och även då kommer perforerad plåt från MEVACO att användas.